Så arbetar vi för en trygg vistelse

Säsongen är snart i gång och för att du ska känna dig trygg under din vistelse hos oss så har vi sett över alla våra rutiner, lokaler och miljön på anläggningen.

Nedanstående åtgärder är framtagna för att du ska känna dig trygg hos oss och de går givetvis i linje med Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Funderar du på vad som gäller kring din bokning eller ditt säsongskort? Vi har fri av- och ombokning fram till 12.00 dagen före första dagen i er hyresperiod. För säsongskortet kan du läsa reglerna i SLAO:s lilla gröna och våra av- och ombokningsregler hjälper dig kring frågor om bokningen.

Åtgärder i anläggningen

  • Vi kommer i år att införa en maxgräns på antalet besökande gäster.
  • All bokning sker online; Vi tar bara emot förbokningar på liftkort, cykeluthyrning och cykelkurser.
  • Anläggningen är kontantfri.

Åtgärder i cykelområdet

Liftar & köhantering:

  • Vi kommer aktivt skylta och påminna om att hålla avstånd.
  • Vi ökar liftkapaciteten i stolliften för att få ett bättre flöde och undvika köer.
  • Vi kör ankarliften Malmö obemannad för att erbjuda ytterligare ett alternativ till stolliften.
  • I sittliften kommer alla få åka två och två och sitta i varsin ände. De som vill ha hjälp sitter till höger. Självbetjäning på vänster sida.

 Grillplatser:

  • Borden står placerade med godkänt avstånd.
  • Ytan för våra grillplatser har utökats.

Skadeomhändertagande:

  • Vi följer SLAO:s utökade rekommendationer för omhändertagande.
  • Vi följer SLAO:s utökade rekommendationer för rengöring av sjukvårdsrum och materiel.

Värmestuga:

  • Kommer i år att hållas stängd.

Toaletter:

  • Det kommer finnas tillgång till handsprit på alla toaletter.
  • Utökade städrutiner.

Åtgärder i cykelskolan

  • All bokning sker online och måste förbokas.
  • Vi tar emot max sju personer per lektion.

Åtgärder i cykeluthyrningen

  • All bokning sker online och måste förbokas.
  • Tidsbokning för att hämta ut utrustning.
    (Du som gäst kommer att få välja vilken tid man vill hämta utrustningen och det finns ett begränsat antal platser per tid.)
  • Spritar hyrhjälmar och skydd efter varje uthyrning.
  • Vi tvättar hyrkläderna efter varje uthyrning.
  • In- och utgång sker på olika ställen för ett bättre flöde i lokalen.
  • Handsprit kommer att finnas tillgängligt vid varje ingång.

Åtgärder i shopen

  • Begränsning på antalet gäster i lokalen.

Åtgärder i restaurangen

  • All mat beställs digitalt via appen Happy Order.
  • All mat är take away.
  • Borden står placerade med godkänt avstånd.
  • Separata in- och utgångar för ett bättre flöde i lokalen.
  • Handspritsstation precis innanför dörren och vid läsk- och kaffestationerna.
  • Utökade städrutiner.